McNabb jövője

 2010.03.28. 20:42

Mióta az Eagles főedzője, Andy Reid elhintette, hogy akár mindhárom irányítójukat elcserélnék, hangos találgatások kezdődtek az érintett játékosok jövőjéről. Különösen sok hír kapcsolódik ezekben a napokban az első számú quarterbackhez, Donovan McNabbhez. Ő maga eleinte csak annyit nyilatkozott, hogy maradni szeretne Philadelphiában, de ha ez nem megy, akkor essenek gyorsan túl az üzleten, mert ő a következő szezonra kíván összpontosítani.

Ugyanakkor egy McNabbhez közeli forrás állítása szerint a klasszis, ha mennie kell, leginkább Minnesotába menne. Ennek azonban nyilvánvalóan vannak komoly gátjai. Először, a Vikings Favre személyében megdönthetetlen első számú irányítóval rendelkezik. Másodszor, amennyiben Brett apó visszavonulna, a Vikingek valószínűleg csak a nyári edzőtáborban döntenének az utódlásról, addig pedig sem az Eagles, sem McNabb nem tudna várni.

Így a Philly most olyan csapatok ajánlatai között válogathat, amelyeknél a színesbőrű irányító nem szeretne játszani. Sőt, az Eagles még azzal is tovább szűkítette a kört, hogy bejelentették: az idei draft top 42-be tartozó draftjogánál kevesebbért szóba sem állnak a kérőkkel. Ugyanakkor abban majdnem mindenki biztos, hogy ha a Sasok valakit elcserélnek, az McNabb lesz, mivel érte kaphatnák a legtöbbet érő draftjogot.

A Vikings jelenleg várakozó álláspontra helyezkedett Favre ügyében, így pillanatnyilag a McNabb-Minnesota ügyben sem várható lépés. A Vikingek négyese állítólag nem pusztán a sajtóból értesült arról, hogy az Eagles irányítója lehet a potenciális utódja, de ne legyenek kétségeink arról, hogy emiatt már holnap meghozná a saját jövőjére vonatkozó döntését.

 

Forrás: vikings.com, philly.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tojasfoci.blog.hu/api/trackback/id/tr371875771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butatót 2010.03.29. 14:17:56

A McNabb témához OFF, az NFL-hez viszont nem. Találtam egy oldalt a játékosok átlagfizetéséről pozíciók szerint. Nem tudom, mennyire aktuális, de az arányok valószínűleg nem változtak. Szóval:

Quarterback $1,970,982
Defensive End $1,583,784
Offensive Lineman $1,267,402
Defensive Tackle $1,223,925
Cornerback $1,193,666
Linebacker $1,175,788
Wide Receiver $1,054,437
Running Back $957,360
Safety $947,887
Punter/Kicker $868,005
Tight End $863,414

Ezek ugye átlagok, tehát kategóriákon belül vannak kiugró bérek, de a lista úgy általában mutatja az egyes posztok megbecsültségét, ill. hogy mennyire nehéz alkalmas játékost találni. Engem a helyezések őszintén szólva nagyon megleptek (a QB-n kívül, persze). Azt hittem, hogy WR "drágább" poszt, nem beszélve pl. a RB meg szerintem teljesen underrated. Szerintetek?

kothoga 2010.03.29. 15:25:41

@butatót: Számomra is meglepő a wr és a rb megbecsültsége, de talán a legjobban az, hogy a viszonylag komplex tudást igénylő tight endek a lista végén találhatóak. Megtennéd, hogy becsatolod a linket, ahonnan a cikk származik?

Mr Anderson 2010.03.29. 20:24:04

@kothoga: Én is a tight enden lepődtem meg a legjobban. Azért a mai footballban elég széles szerepkörük van. És egy jó TE nagyon nagy kincs. [lásd (nem kicsit elfogultan) Dallas Clark :)]

Valamint én úgy tudtam, hogy a 2. legjobban fizetett játékos a Left Tackle (vagy balkezes irányítóknál a RT), hogy védje az irányító vakoldalát, mert ha arról csukják össze a QB-t onnan nem mindig kel fel egyhamar.

Tájfájter 2010.03.29. 22:29:33

Az átlagokat azért nem szeretem, mert egy-két kiugró szám már nagyban torzíthatja az átlagot, ha csak kevés számra alkalmazzák (50 fős kereten belül 10 pozira azt jelenti, hogy 5 ember átlagkeresetét kell nézni)

Ugyanakkor sok szerződést több évre kötnek, és míg egy punter akár 10+ évig is jól kiszolgálhat egy csapatot, addig egy RB-nek pár év alatt kell villantania. Így ez miatt is csorbulhatnak ezek a számok. Nem is beszélve az irányítókról és a franchise játékosokról.

Szóval szerintem ezek a fizetések sokkal összetettebbek, mintsem hogy sima átlagot húzzanak rájuk.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.30. 10:47:53

Abszolút nem kötekedés, inkább jótanács: a "színesbőrű" kitételnek rasszista felhangjai vannak (más kérdés, hogy az automatikus javítás is aláhúzza, LOL:D), minden bőrszínre utaló kifejezés kerülendő, ha nincs funkciója (pl. "az első fekete irányító az XY csapat történetében" az természetesen OK).

Amúgy fasza a blog, csak így tovább!

kothoga 2010.03.30. 11:21:04

@donnelly: A kritikát elfogadom, bár természetesen semmi rasszista felhang nem volt benne, nagy tisztelője vagyok McNabbnek. Pusztán a változatos megnevezés vezérelt a szó használatában.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.30. 11:31:03

@kothoga: Ez teljesen átjött, én sem gondoltam, hogy rasszista indíttatásból használod, csak jeleztem, nehogy megsértsd a (világnézeti, vagy nyelvi okokból kifolyólag) érzékenyebb fülű/szemű olvasókat:)

Egyébként nem vagyok emberjogi harcos, csak véleményem szerint a bőrszínre való felesleges utalások sértőek lehetnek, még akkor is, ha mi abszolút jóhiszeműen használjuk + a szó tükörfordítása, a "colored" az már egyenesen rasszista kifejezésnek minősül:)

butatót 2010.04.01. 18:06:04

Találtam egy fórumot, ahol a fenti cikket kommentelik, ebből úgy tűnik, hogy 2009 decemberi lehet az írás.

digg.com/football/nfl_s_average_salaries_by_position_lowest_tight_end_pics

butatót 2010.04.01. 18:16:26

@Tájfájter:
Szerintem nem egy csapat átlagait számolták, hanem az egész NFL-ét (habár sehol nem találom, hogy milyen számok alapján jött ki az eredmény).
Annyit mindenesetre mutat a lista, hogy ha egy teljesen átlagos CB vagy, akkor jobban keresel, mint egy teljesen átlagos TE. Ettől még persze lehet kiugróan jó(l fizetett) TE, aki akár egy gyengébb QB-nél is jobban keres.
Én továbbra is azt furcsállom, hogy a gyorsaságot, gyors reakciót, fordulékonyságot, jó labdakezelést igénylő posztokat (WR, RB, vagy akár CB)beelőzik a tohonya falemberek, akikből minden faluban találsz tízet (jó, most marhára túloztam).
süti beállítások módosítása