Bemutatkozás

 2010.03.14. 19:56

Manapság egyre nagyobb az érdeklődés a világ legjobban működő ligája, az NFL iránt, jómagam és a liga közötti kapocs megszületése azonban még 1995-re vezethető vissza. Akkoriban az egyetemi szünet alatt Wyoming államban voltam nyári munkán, ahol az amerikai közegben elkerülhetetlen volt a találkozás azzal a tojáslabdás őrülettel, amelynek a szabályait - a baseballéval együtt - épphogy csak kapiskáltam. Mivel júniustól késő szeptemberig dolgoztam Maci Laci földjén, az előszezont, aztán a liga első pár fordulóját volt szerencsém az Újvilágból végigkövetnem.

Sajnos a miértre már nem emlékszem, de néhány meccs után úgy döntöttem, hogy a Green Bay lesz az én csapatom, pedig az egyik  jenki srác erősen lobbizott azért, hogy az ő példájára a Dallast válasszam. Az még erősen él bennem, hogy a liga első fordulójának hétfő esti rangadóján a Cowboys 35-0-ra ledarálta a NY Giantset (életem első végignézett NFL meccse), de ez sem győzött meg arról, hogy nekem a texasi marhahajcsárokat kéne favorizálnom. Maradt hát a Packers, pedig még fogalmam sem volt róla, hogy egy Brett Favre nevű srác néhány éve már "nálunk" játszik, és másfél évtizeddel később - még aktív játékosként, igaz "árulóként" - élő legendává válik. Még a hazautazásom előtt eltettem a New York Times azon oldalát, amely a liga egész éves schedule-jét tartalmazta, és az említett haveromhoz ellátogatva tiszteletemet tettem (sajna nem meccsnapon) a Cowboys stadionnál.

Hazaérvén internet híján maradtak a CNN sporthírek, meg a szerdai Nemzeti Sportban az eredmények böngészése, de a DSF sportcsatornának köszönhetően a rájátszás meccseit már láthattam. Ma is fájdalmas emlék, hogy '96 elején az NFC döntőben a Dallas az utolsó negyedben 14-0-ás rohammal tette semmissé az addigi 27-24-es vezetésünket. Az éjszakai meccseket a kollégiumban néztem tök egyedül, és mivel  a többiek komplett idiótának néztek a tojásfocis virrasztásaim miatt, nem is beszéltem senkivel a meccsekről. Eljött aztán a Packers nagy éve, és a 97-es SB-t végre behúztuk.

Aznap éjjel szokás szerint magányosan szurkoltam, és ha lett volna szemtanúja annak, hogyan örjöngtem Freeman 81 yardos td-jénél, vagy Howard 99 yardos kick off return td-jénél, valószínűleg jó ideig a zárt osztályon kezelnek. De nem látta senki, így elképesztő büszkeséggel olvashattam a keddi Sportban a SB-nak szentelt 3-4 bekezdést, amelyhez  a találó "Sajtfejűeké a világ" címet aggatták. Más forrás híján a cikket annyiszor rágtam át, hogy néhány nap múltán már fejből tudtam az egészet. Köszönet érte a lap szakírójának, akkoriban az ilyen kis örömökből kellett táplálkozni.

Természetesen nagy várakozással tekintettem a következő évad elé, ahol a Packers megint nagydöntőt játszhatott, de ott sajna a legendás John Elway és csapata kibabrált velünk. Aztán jöttek - legalábbis a Packers szemszögéből - a szürkébb évek, de büszkén jelenhetem, hogy SB-t azóta nem mulasztottam. Bár a hazai sportéletben  az NFL még ekkor sem kapott túl nagy figyelmet, de életre szóló élményekkel gazdagodtam, mikor megcsodálhattam a Baltimore mesés védelmét, Tom Brady három győzelmét, Roetlisberger szárnypróbálgatásait, vagy Peyton Manning régóta várt sikerét.

Aztán a Sporttv-nek hála nálunk is megjelent a tojáslabdás foci, és a sajtóban közölt hírek szerint már hazánkban is 135 000 ember követte az idei miami nagydöntőt. Talán nem véletlen, mivel idén olyan rájátszáshoz volt szerencsénk, amelynek során előtérbe kerültek a támadóegységek, ami a sportághoz kevésbé értőnek is megadta a látványt és az akciókat. Ha felidézzük az Arizona-Green Bay, a New Orleans-Minnesota, vagy a New Orleans-Indianapolis meccseket, bizony libabőrős lesz a rajongó háta. Sőt, engedtessék meg az a szubjektum is, hogy nálam a magyar sportközvetítések top 10 rangsorában a helye annak a momentumnak, ahogy Faragó Ricsi  közvetített (üvöltött) annál a bizonyos Manning passznál, amit Tracy Porter lefülelt és visszahordott Miamiban.

Ez a blog a kedvenc ligámról, a kedvenc sportomról és a kedvenc csapatomról szól.

A bejegyzés trackback címe:

https://tojasfoci.blog.hu/api/trackback/id/tr251839609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr nemo 2010.03.18. 08:02:31

Szia!

Sok sikert kívánok a blogodhoz. Ha a Seahawks sok posztot termel, akkor rendszerese olvasód leszek.

Flankerr 2010.03.18. 08:15:24

Rss olvasó beélesítve, egy rendszeres olvasód már van..:D

kothoga 2010.03.18. 11:26:42

@mr nemo: Köszi! Bár még az elején tartunk, de igyekezni fogok minden csapattal foglalkozni, nem lesz ez a Seattle-lel sem másként.

kiscserje 2010.03.22. 11:11:41

Szia,

Őszintén szólva egyáltalán nem érdekel az amerikai foci, mégis szórakoztató volt olvasni a blogod. Úgyhogy hajrá, és írj minél többet!

Tájfájter 2010.03.24. 20:09:30

Helló,

Van pár blog már amerikai fociról, és magyar honlapok is, meg persze az nfl.com, de itt valahogy sokkal letisztultabb formában lehet kényelmesen olvasgatni.

Hogy az egyszerűség mellé kellő tartalom is párosul-e ezt majd meglátjuk, de remélem, hogy így lesz és hasonló stílusban egyre több post születik, főleg most a holt szezonban lesz kihívás ez:-)

kothoga 2010.03.24. 20:27:31

@Tájfájter: Helló! Köszi a biztató szavakat!

CrazyHorse 2010.03.24. 21:05:09

Na! Átnéztem nagyjából az egész blogodat -nem olvastam még el minden post-ot. Jónak tűnik. Betettem a Kedvencek közé. Bár a GBP nem a szívem csücske, de hát nem lehet minden tökéletes. Szóval, gyerünk, sok post-ot, már csak vagy 150 napot kell aludni az szezon kezdethez:)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2010.03.29. 09:46:38

Üdv ! Én is betettem a Kedvencek közé a blogot. Vannak persze más focis oldalak és blogok is, de úgy tünik hogy holtszezonban egyenlőre a tiéd 'él' egyedül... :-)
Úgyhogy most kezdem és átrágom magam az eddigi postokon..:-)

kothoga 2010.03.29. 11:03:07

@Sigismundus: Hajrá! Remélem, bejönnek majd a cikkek.
süti beállítások módosítása